Conéctate para seguir esto  
joseaguerrero

Suzuki TL1000S

Recommended Posts

Suzuki_TL1000S.JPG

 

Información de la moto Suzuki TL1000R sacada de la Wikipedia (en ingles): http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_TL1000S

 

 

The Suzuki TL1000S was a Suzuki V-twin roadster sport bike made from 1997–2001.

 

The Suzuki TL1000S was introduced by Suzuki in 1997 and was produced until 2001 and is frequently referred to as the TLS or Suzuki TLS. It is notable for the V-twin engine which is still used in Suzuki's modern SV1000 and V-Strom 1000 motorcycles.

The TLS motor featured a 90° V-twin for perfect primary balance and had hybrid chain/gear driven cams. A traditional cam chain turned a gear that in turn rotated the cams. This hybrid design eased maintenance immensely and gave the motor additional aural character because of the gear whine. The motor was also used for the Suzuki TL1000R. Suzuki also sold many of the TL motors to Cagiva to be used in the Navigator and V-Raptor models. Bimota also used the engine for their popular Bimota SB8K.

 

Rear shock.

Suzuki designers needed to find creative solutions to make the TL1000S a viable sportbike. V-twin motors are longer from front to rear than standard inline four cylinder motors used in most sportbikes. In order to keep the wheelbase as short as possible engineers separated the rear shock absorber/damper from the spring. The spring was located on the right side of the bike and Suzuki developed and employed a rotary style rear damper that provided its damping characteristics through rotating arms. A similar version was also used on the Suzuki TL1000R. The rear shock was similar to suspension dampers used on Formula One race cars.

 

Compartir este post


Enlace al post
Compartir en otros sitios

muy bonita también.

Compartir este post


Enlace al post
Compartir en otros sitios

La parte trasera me recuerda a las superbikes pero por delante me resulta extraña y sobretodo el motor que parece que esta en el aire.

No deja de ser una moto singular aunque tiene cierto atractivo.

 Lo de la suspensión trasera si que me ha dejado flipado

Compartir este post


Enlace al post
Compartir en otros sitios

Esta es la llamada viuda negra no?, recuerdo que hay un pequeño documental en youtube... UN PEPINO  :amoto:

Compartir este post


Enlace al post
Compartir en otros sitios

en teoria la primera viuda negra era la gsxr 1100 del 89-90 ya que eran en color negro y gris

Compartir este post


Enlace al post
Compartir en otros sitios

Registra una cuenta o conéctate para comentar

Debes ser un miembro de la comunidad para dejar un comentario

Crear una cuenta

Regístrate en nuestra comunidad. ¡Es fácil!

Registrar una cuenta nueva

Iniciar Sesión

¿Ya tienes cuenta? Conéctate aquí.

Iniciar Sesión
Conéctate para seguir esto  

  • En Linea   0 Miembros, 0 Anónimos, 9 Invitados (Ver toda la lista)

    No hay usuarios registrados conectados

  • Estadísticas de Miembros

    2.417
    Cantidad de Miembros
    904
    Récord de Conectados Simultáneamente
    Ralphgarci
    Último Miembro
    Ralphgarci
    Registrado
  • Estadísticas del Foro

    7.981
    Temas Totales
    75.185
    Mensajes Totales


Patrocinadores del foro


ColormotosMotor Extremo
diseño grafico y diseño web en malagaEl blog de las Motos Suzuki GSX-R



Camisetas de Motos Suzuki



Suzuki Motorcycles datasheets